De crisis rond het coronavirus heeft veel invloed op ons dagelijkse leven en de economische impact is voor zowel particulieren als bedrijven zeer groot. Iedere dag opnieuw zien we in het nieuws hoe de regering met verschillende maatregelen ervoor wil zorgen, dat wij ook tijdens deze crisis financieel kunnen overleven. Er is onder andere aan geldverstrekkers en banken gevraagd om hun klanten de mogelijkheid te bieden om tijdelijk geen rente of aflossing te betalen. Mensen en bedrijven met een kleine financiële buffer worden op die manier geholpen, zodat ze tijdens deze moeilijke situatie maandelijks financieel rond kunnen komen. Maar welke invloed heeft dit op mensen die al met een BKR registratie te maken hebben? En ook zij, die geen BKR codering hebben, vragen zich vaak af of deze betaalregeling gemeld wordt aan het BKR (Bureau Krediet Registratie).
Wat betekent een betaalregeling voor je BKR registratie vanwege het coronavirus?
Als je door een betaalachterstand al met een BKR registratie te maken hebt, dan blijft deze ook tijdens deze uitzonderlijke betaalregeling vanwege het coronavirus gewoon bestaan. De bank of geldverstrekker waar je zo’n betaalregeling mee afspreekt, maakt hierover een melding bij het BKR. Je BKR codering wijzigt hierdoor niet, maar banken of geldverstrekkers kunnen wel op je BKR overzicht zien dat je zo’n regeling getroffen hebt. Vergeet niet dat dat deze betaalregeling gemaakt is om problemen vanwege het coronavirus te voorkomen. Als je dus door de maandelijkse afbetaling van je hypotheek of krediet tijdens deze moeilijke economische situatie in de problemen komt, is het verstandig om hier gebruik van te maken.
Heb je nog niet te maken met een BKR registratie, dan liggen de zaken iets eenvoudiger. Er wordt namelijk enkel een melding gemaakt bij het BKR als de getroffen betaalregeling of uitstel langer duurt dan 4 maanden. Spreek je bijvoorbeeld met je bank of geldverstrekker een uitstel van betaling van 3 maanden af, dan wordt hierover geen melding gemaakt bij het BKR. Als je dus vanaf de vierde maand weer keurig je lening of hypotheek afbetaalt, dan heeft een betaalregeling vanwege het coronavirus geen invloed op je BKR registratie.
Dit zijn moeilijke tijden en omdat we zoiets nog niet eerder hebben meegemaakt, zijn zware beslissingen over bijvoorbeeld je financiële situatie af en toe moeilijk te nemen. Als je niet weet of je met een BKR registratie te maken hebt, dan kun je op deze pagina lezen hoe je hier gemakkelijk en snel achterkomt. Twijfel je of een betaalregeling met BKR registratie vanwege het coronavirus wel verstandig is, neem dan contact met ons op. Wij houden dagelijks de ontwikkeling rond hypotheken, betaalregelingen en andere financiële hulpmiddelen nauwkeurig in de gaten en kunnen daarom uitkomst bieden bij het nemen van de juiste beslissing. Vooral in deze moeilijke tijden is de nood aan advies groot en wij staan daarom graag voor u klaar om u duidelijkheid te geven en verder te helpen.
prettig gesprek over aankoop nieuwe woning met daarbij goed en verhelderend advies.
Paul is mensgericht, luistert goed en komt met goede adviezen
No nonsense, duidelijk, pro-actief en uitstekende terugkoppeling.
Wij hebben met paul een heel fijn gesprek gehad, begreep onze situatie en kwam snel met oplossingen. Heeft ons zeer goed begeleid en alles met snelheid afgewikkeld. Als we in de toekomst nog een keer een advies nodig hebben dan is paul zeker de man bij wie wij aan gaan kloppen. Hij is professioneel, persoonlijk en vakbekwaam. Kijkt verder dan alleen het huidige advies maar denkt ook mee met de toekomst.
Luistert goed naar de klant, komt met een goed onderbouwd plan, verteld de voor maar ook de nadelen.
Dat is nu net waarom dit kantoor ver boven alles uit stijgt.
Erg prettig persoon die echt de tijd voor je neemt, en mee denkt.
Vriendelijke man en luisterd goed naar wat jou wensen zijn en stel je op je gemak .
Danny denkt mee, zoekt voor de klant de voordeligste oplossing. Hij communiceert duidelijk en het contact is altijd prettig. We hebben ook voor onze hypotheek en eerdere kredieten van de diensten van Advies gebruik gemaakt tot volle tevredenheid.
Alle ruimte voor alle vragen. Via mail uitgewerkt advies.